Plan Działania na Rzecz Poprawy Zapewniania Dostępności Osobom ze Szczególnymi Potrzebami w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie na lata 2022-2023
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność informacyjno – komunikacyjna |
||||
---|---|---|---|---|
Lp. |
Zakres zadania |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Instalacja urządzeń wspomagających obsługę osób słabosłyszących – pętla indukcyjna |
Koordynator ds. dostępności |
Zakup i instalacja pętli indukcyjnej w miejscu obsługi klienta |
Do końca 2023r. |
2. |
Przygotowanie procedury ewakuacyjnej uwzględniającej osoby z niepełnosprawnościami |
Koordynator ds. dostępności, Inspektor BHP |
Wdrożenie procedury ewakuacji dla osób z niepełnosprawnościami. Szkolenia dla pracowników z zakresu powyższych procedur. |
Do 2023r. |
Dostępność cyfrowa stron internetowych |
||||
---|---|---|---|---|
Lp. |
Zakres zadania |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Stworzenie strony internetowej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie |
Koordynator ds. dostępności |
Opracowanie strony internetowej przy współpracy z firmą zewnętrzną. Stworzenie szablonu oraz dostosowanie strony do wymogów ustawy o dostępności. Uruchomienie strony. Aktualizacja strony. |
Do końca 2022r |
2. |
Dostosowanie dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U.poz.848). |
Koordynator ds. dostępności, pracownik obsługujący strony www |
Dostosowanie na bieżąco dokumentów elektronicznych przez pracownika obsługującego strony www
|
Na bieżąco |
Pozostałe działania prowadzone w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie mające na celu poprawę dostępności |
||||
---|---|---|---|---|
Lp. |
Zakres zadania |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie w zakresie dostępności: − architektonicznej, − informacyjno-komunikacyjnej, − cyfrowej. |
Koordynator ds. dostępności |
Udostępnienie informacji adresowych oraz kontaktowych na stronie BIP oraz stronie internetowej Centrum. Monitorowanie informacji o programach wspomagających finansowanie działań na rzecz poprawy dostępności w jednostce – Fundusz Dostępności, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych |
Na bieżąco |
2. |
Dokonanie analizy w zakresie dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami ze względu na ograniczenia techniczne i prawne |
Koordynator ds. dostępności |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP i stronie www informacji ze wskazaniem dostępu alternatywnego np.: wskazanie wsparcia wyznaczonej osoby, zapewnienie wsparcia technicznego - schodołaz |
Na bieżąco |
3. |
Realizacja art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. - Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej |
Koordynator ds. dostępności |
Opracowanie procedury przyjmowania i rozpatrywania wniosków w ramach zapewnienia dostępności. |
do końca 2022r. |