Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie ogłasza rekrutację na stanowisko PRACOWNIKA SOCJALNEGO w wymiarze 1/1 etatu na zastępstwo
I. Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie, ul. Konopnickiej 8, 46-300 Olesno
II. Określenie stanowiska:
Pracownik socjalny
III. Rodzaj umowy: Umowa na zastępstwo
IV. Wymiar czasu pracy: Pełen etat
V. Miejsce wykonywania pracy: Konopnickiej 8, 46-300 Olesno
VI. Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- spełnianie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
a) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
b) ukończenie studiów na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej,
c) ukończenie do dnia 31 grudnia 2013 r. studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
d) ukończenie studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt c.
e) spełnienie wymagań określonych w art.156 ustawy z dnia 12 marca o pomocy społecznej (Dz.U. z 2024r., poz. 1283 z późn. zm.), - pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- osoba nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku,
- znajomość ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej, ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka, ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r., o cudzoziemcach, ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
- umiejętność właściwej interpretacji i stosowania aktów prawnych.
VII. Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy na stanowisku pracownika socjalnego,
- bardzo dobra obsługa komputera (pakiet MS Office – Word, Excel, system EZD RP, poczta elektroniczna, bazy danych, internet),
- prawo jazdy kat. B,
- dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków, umiejętność pracy w sytuacjach stresowych, dyspozycyjność,
- umiejętność zachowania pełnej dyskrecji,
- samodzielność w działaniu, systematyczność, skrupulatność, obowiązkowość.
- wysoki poziom umiejętności społecznych w szczególności: komunikacji, asertywnego zachowania, nastawienia na współpracę, umiejętność pracy w zespole,
- wysoki poziom kultury osobistej.
- bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej.
- umiejętność oceny ryzyka i podejmowania decyzji,
- wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań.
- komunikatywność (rzeczowa komunikacja – również w sytuacjach trudnych).
- łatwość w nawiązywaniu kontaktów.
- systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w szczególności poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.
VIII. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Obsługa DPS będącego jednostką organizacyjną Powiatu Oleskiego - przyjmowanie i weryfikacja wniosków dotyczących umieszczenia osoby w DPS, sporządzanie decyzji administracyjnych o umieszczeniu, decyzji administracyjnych o odpłatności za pobyt w DPS dla osób przyjętych przed 1 stycznia 2004r., nadzór merytoryczny i przeprowadzanie kontroli zgodnie z planami kontroli zewnętrznych PCPR.
- Obsługa ŚDS będącego jednostką organizacyjną Powiatu Oleskiego – przyjmowanie wniosków dotyczących skierowania do ŚDS, sporządzanie decyzji administracyjnych o skierowaniu, nadzór merytoryczny i przeprowadzanie kontroli zgodnie z planami kontroli zewnętrznych PCPR.
- Wykonywanie czynności związanych z zadaniami z zakresu instytucjonalnej pieczy zastępczej, w tym w szczególności: kompletowanie dokumentacji związanej z przygotowaniem dziecka do umieszczenia w placówce opiekuńczo wychowawczej, przygotowywanie projektów skierowań, udział w posiedzeniach zespołu okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w placówce, przygotowywanie projektów porozumień między Powiatami w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków za pobyt oraz wykonywanie czynności związanych z bieżącą obsługą porozumień, prowadzenie spraw związanych ustaleniem obowiązku ponoszenia odpłatności rodziców biologicznych za pobyt dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej, współpraca z gminami i sporządzanie dyspozycji w sprawach związanych z partycypacją gmin w ponoszeniu wydatków na opiekę i wychowanie dzieci pozostających w instytucjonalnej pieczy zastępczej; poszukiwanie miejsc w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie innych powiatów, udzielanie informacji o wolnych miejscach w placówce na terenie powiatu oleskiego, współpraca z placówkami opiekuńczo -wychowawczymi, nadzór merytoryczny nad Domem Dziecka w Sowczycach;
- Przygotowanie dokumentacji na potrzeby wytoczenia powództw o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych, projektów pozwów oraz dochodzenie na rzecz dziecka przebywającego w instytucjonalnej pieczy zastępczej świadczeń alimentacyjnych;
- Wykonywanie czynności związanych z zadaniami z zakresu pomocy dla usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej oraz osób opuszczających instytucje, o których mowa w art.88 ustawy o pomocy społecznej, a w szczególności: prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznawania pomocy na kontynuowanie nauki, usamodzielnianie oraz pomocy na zagospodarowanie w formie rzeczowej - prowadzenie dokumentacji, pomoc w opracowywaniu i realizacji programów usamodzielnienia, przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych;
- Pomoc w integracji ze środowiskiem osobom opuszczających pieczę zastępczą oraz osobom opuszczających instytucje, o których mowa w art.88 ustawy o pomocy społecznej;
- Prowadzenie Centralnego Rejestru Pieczy Zastępczej zgodnie z udzielonym upoważnieniem;
- Realizacja zadań związanych z przeciwdziałaniem przemocy domowej, w tym przyjmowanie zgłoszeń i sygnałów o sytuacjach kryzysowych dotyczących przemocy i reagowanie na zgłoszenia w celu udzielenia odpowiedniej pomocy osobom i rodzinom poprzez zaangażowanie odpowiednich służb i instytucji, m. in. OPS, policji, sądu, prokuratury, wszczynanie procedury Niebieskich Kart;
- Organizowanie pomocy psychologicznej, prawnej, socjalnej i pedagogicznej osobom i rodzinom doznającym przemocy;
- Stała współpraca z podmiotami i instytucjami zajmującymi się ustawowo lub statutowo interwencją kryzysową;
- Opracowywanie i realizacja Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie;
- Opracowywanie oraz nadzór nad realizacją Programu Korekcyjno-Edukacyjnego oraz Programu Psychologiczno – Terapeutycznego dla osób stosujących przemoc domową;
- Wprowadzanie danych do systemu Pomost Standard w zakresie realizowanych zadań;
- Opracowywanie i realizacja Programu służącego działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielanie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrażania prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie:
- Udzielanie pomocy i przyznawanie świadczeń Repatriantom przybyłym do Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie wizy repatriacyjnej w ramach ustawy o repatriacji :
- Wykonywanie zadań związanych z udzieleniem pomocy cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą mającym trudności w integracji ze środowiskiem w zakresie indywidualnego programu integracji, opłacania za te osoby składek na ubezpieczenia zdrowotne określonych w przepisach o ubezpieczeniu powszechnym w ZUS oraz wypłata świadczeń na:
- utrzymanie, w szczególności na żywność, odzież, obuwie, środki higieny osobistej oraz opłaty mieszkaniowe,
- pokrycie wydatków związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.
- Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.
- Prowadzenie spraw związanych z mieszkaniami treningowymi w powiecie, w tym nadzór i koordynacja funkcjonowania mieszkania, prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji o skierowaniu do korzystania z mieszkania, odpłatności.
- Prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie prowadzonych spraw;
- Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych, półrocznych sprawozdań i meldunków oraz informacji w zakresie realizowanych zadań;
- Przygotowywanie materiałów do corocznego sprawozdania składanego Zarządowi i Radzie Powiatu;
- Prowadzenie postępowań w sprawie realizacji zadań zleconych;
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym ,jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej, instytucjami administracji państwowej i samorządowej, sądami i ich organami pomocniczymi, organizacjami pozarządowymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także Kościołami i związkami wyznaniowymi w zakresie prowadzonych spraw;
- Obsługa administracyjna interesantów ( udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach osobom objętych wsparciem w ramach realizowanych zadań, , kierowanie do odpowiednich instytucji, doradztwo);
- Prowadzenie dokumentacji, rejestrów i metryk spraw w zakresie prowadzonych spraw;
- Realizacja programów, w tym współfinansowanych ze środków unijnych w zakresie pomocy społecznej i pieczy zastępczej;
- Wykonywanie innych czynności nie objętych zakresem obowiązków związanych z zajmowanym stanowiskiem, a związanych z funkcjonowaniem Centrum na polecenie Dyrektora.
IX. Zakres odpowiedzialności:
- z tytułu powierzonych obowiązków służbowych,
- z tytułu przestrzegania przepisów prawa pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zasad ochrony przeciw pożarowej, przepisów o ochronie danych osobowych, postanowień regulaminu organizacyjnego,
- za powierzone mienie.
X. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys (CV),
3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa,
zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp. (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
4) kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy) (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
5) dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności .(poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),
6) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni
praw publicznych.
8) oświadczenie o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej (obecnie
i w przeszłości) oraz, że władza rodzicielska nie była zawieszona ani ograniczona
(dotyczy osób posiadających dzieci).
9) oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki
obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.
10) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska
11) oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych podanych
dobrowolnie oraz oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną
dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Powiatowym Centrum Pomocy
Rodzinie w Oleśnie.
12) kwestionariusz zgodnie z załącznikiem do ogłoszenia.
Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 r., poz. 1000 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).
Oferowane stanowisko nie jest stanowiskiem urzędniczym, w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru i rozstrzygnięcia konkursu przewidziana w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530 późn.zm).
XI. Dodatkowe informacje:
- Wymiar czasu pracy – pełny etat, w równoważnym systemie czasu pracy w godzinach urzędowania Centrum;
- Praca stacjonarna i w terenie;
- Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
- Miejsce wykonywania pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie, Olesno, ul. M. Konopnickiej 8, pomieszczenie biurowe znajduje się na wysokim parterze budynku;
- Bariery architektoniczne – (budynek nie jest wyposażony w windę); posiada odpowiednio dostosowaną toaletę dla osób niepełnosprawnych;
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć:
- a) oryginały (do wglądu) lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów składanych do naboru,
- b) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku,
- c) zaświadczenie o niekaralności, uzyskane z Ministerstwa Sprawiedliwości.
Niedostarczenie ww. dokumentów będzie skutkowało nie zawarciem umowy o pracę.
Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane przez kandydata i złożone osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie lub doręczone listownie w terminie do dnia 05.05.2025 r. do godz. 13:00, pod adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. M. Konopnickiej 8, 46-300 Olesno
w zaklejonej kopercie z dopiskiem:
„Rekrutacja na stanowisko Pracownika socjalnego – umowa na zastępstwo”
Aplikacje, nie spełniające wymogów formalnych oraz oferty, które wpłyną po określonym w ogłoszeniu terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do jednostki). Otwarcie ofert nastąpi w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w dniu 06.05.2025 r. o godzinie 13:30. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 34 350 5125. Kandydaci spełniających wymagania formalne, o terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowani telefonicznie. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej PCPR (www.pcprolesno.pl.).
Załącznik do pobrania: kwestionariusz, zgoda i klauzula RODO dla kandydata.
Olesno, dnia 17.04.2025 r.
dyrektor
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
Elżbieta Hadaś