Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie ogłasza rekrutację na stanowisko pracownika socjalnego w wymiarze 1/1 etatu na zastępstwo

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie ogłasza rekrutację na stanowisko PRACOWNIKA SOCJALNEGO w wymiarze 1/1 etatu na zastępstwo

I.   Nazwa i adres jednostki:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie, ul. Konopnickiej 8, 46-300 Olesno
II.  Określenie stanowiska:
Pracownik socjalny

III. Rodzaj umowy: Umowa na zastępstwo
IV.  Wymiar czasu pracy: Pełen etat
V.   Miejsce wykonywania pracy: Konopnickiej 8, 46-300 Olesno
VI.  Wymagania niezbędne: 

  1. obywatelstwo polskie,
  2. spełnianie co najmniej jednego z niżej wymienionych warunków:
    a) posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
    b) ukończenie studiów na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej,
    c) ukończenie do dnia 31 grudnia 2013 r. studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
    d) ukończenie studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt c.
    e) spełnienie wymagań określonych w art.156 ustawy z dnia 12 marca o pomocy społecznej (Dz.U. z 2024r., poz. 1283 z późn. zm.),
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  4. brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. nieposzlakowana opinia,
  6. osoba nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
  7. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
  8. kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
  9. brak przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku,
  10. znajomość ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej, ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego, ustawy z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka, ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r., o cudzoziemcach, ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji, ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisów wykonawczych do w/w ustaw,
  11. umiejętność właściwej interpretacji i stosowania aktów prawnych.

VII. Wymagania dodatkowe:

  1. doświadczenie w pracy na stanowisku pracownika socjalnego,
  2. bardzo dobra obsługa komputera (pakiet MS Office – Word, Excel, system EZD RP, poczta elektroniczna, bazy danych, internet),
  3. prawo jazdy kat. B,
  4. dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków, umiejętność pracy w sytuacjach stresowych, dyspozycyjność,
  5. umiejętność zachowania pełnej dyskrecji,
  6. samodzielność w działaniu, systematyczność, skrupulatność, obowiązkowość.
  7. wysoki poziom umiejętności społecznych w szczególności: komunikacji, asertywnego zachowania, nastawienia na współpracę, umiejętność pracy w zespole,
  8. wysoki poziom kultury osobistej.
  9. bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej.
  10. umiejętność oceny ryzyka i podejmowania decyzji,
  11. wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań.
  12. komunikatywność (rzeczowa komunikacja – również w sytuacjach trudnych).
  13. łatwość w nawiązywaniu kontaktów.
  14. systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji w szczególności poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie.

VIII. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Obsługa DPS będącego jednostką organizacyjną Powiatu Oleskiego - przyjmowanie i weryfikacja wniosków dotyczących umieszczenia osoby w DPS, sporządzanie decyzji administracyjnych o umieszczeniu, decyzji administracyjnych o odpłatności za pobyt w DPS dla osób przyjętych przed 1 stycznia 2004r., nadzór merytoryczny i przeprowadzanie kontroli zgodnie z planami kontroli zewnętrznych PCPR.
  2. Obsługa ŚDS będącego jednostką organizacyjną Powiatu Oleskiego – przyjmowanie wniosków dotyczących skierowania do ŚDS, sporządzanie decyzji administracyjnych o skierowaniu, nadzór merytoryczny i przeprowadzanie kontroli zgodnie z planami kontroli zewnętrznych PCPR.
  3. Wykonywanie czynności związanych z zadaniami z zakresu instytucjonalnej pieczy zastępczej, w tym w szczególności: kompletowanie dokumentacji związanej z  przygotowaniem  dziecka  do umieszczenia  w  placówce opiekuńczo wychowawczej, przygotowywanie projektów  skierowań, udział  w posiedzeniach zespołu  okresowej oceny sytuacji dziecka umieszczonego w placówce, przygotowywanie projektów porozumień między Powiatami w sprawie przyjęcia dziecka oraz warunków jego pobytu i wysokości wydatków za pobyt oraz wykonywanie czynności związanych z bieżącą obsługą porozumień, prowadzenie spraw związanych ustaleniem obowiązku ponoszenia odpłatności rodziców biologicznych za pobyt dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej, współpraca z gminami i sporządzanie dyspozycji w sprawach związanych z partycypacją gmin w ponoszeniu wydatków na opiekę  i wychowanie dzieci pozostających w instytucjonalnej pieczy zastępczej; poszukiwanie miejsc w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie innych powiatów, udzielanie informacji o wolnych miejscach w placówce na terenie powiatu oleskiego, współpraca z placówkami opiekuńczo -wychowawczymi,  nadzór merytoryczny nad Domem Dziecka w Sowczycach;
  4. Przygotowanie dokumentacji na potrzeby wytoczenia powództw o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych, projektów pozwów oraz dochodzenie na rzecz dziecka przebywającego w instytucjonalnej pieczy zastępczej świadczeń alimentacyjnych;
  5. Wykonywanie czynności związanych z zadaniami z zakresu pomocy dla usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej oraz osób opuszczających instytucje, o których mowa w art.88 ustawy o pomocy społecznej, a w szczególności: prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie przyznawania pomocy na kontynuowanie nauki, usamodzielnianie oraz pomocy na zagospodarowanie w formie rzeczowej - prowadzenie dokumentacji, pomoc w opracowywaniu i realizacji programów usamodzielnienia, przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych;
  6. Pomoc w integracji ze środowiskiem osobom opuszczających pieczę zastępczą oraz osobom opuszczających instytucje, o których mowa w art.88 ustawy o pomocy społecznej;
  7. Prowadzenie Centralnego Rejestru Pieczy Zastępczej zgodnie z udzielonym upoważnieniem;
  8. Realizacja zadań związanych z przeciwdziałaniem przemocy domowej, w tym przyjmowanie zgłoszeń i sygnałów o sytuacjach kryzysowych dotyczących przemocy i reagowanie na zgłoszenia w celu udzielenia odpowiedniej pomocy osobom i rodzinom poprzez zaangażowanie odpowiednich służb i instytucji, m. in. OPS, policji, sądu, prokuratury, wszczynanie procedury Niebieskich Kart;
  9. Organizowanie pomocy psychologicznej, prawnej, socjalnej i pedagogicznej osobom i rodzinom doznającym przemocy;
  10. Stała współpraca z podmiotami i instytucjami zajmującymi się ustawowo lub statutowo interwencją kryzysową;
  11. Opracowywanie i realizacja Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie;
  12. Opracowywanie oraz nadzór nad realizacją Programu Korekcyjno-Edukacyjnego oraz Programu Psychologiczno – Terapeutycznego dla osób stosujących przemoc domową;
  13. Wprowadzanie danych do systemu Pomost Standard w zakresie realizowanych zadań;
  14. Opracowywanie i realizacja Programu służącego działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielanie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza w zakresie promowania i wdrażania prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie:
  15. Udzielanie pomocy i przyznawanie świadczeń Repatriantom przybyłym do Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie wizy repatriacyjnej w ramach ustawy o repatriacji :
  16. Wykonywanie zadań związanych z udzieleniem pomocy cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą mającym trudności w integracji ze środowiskiem w zakresie indywidualnego programu integracji, opłacania za te osoby składek na ubezpieczenia zdrowotne określonych w przepisach o ubezpieczeniu powszechnym w ZUS oraz wypłata świadczeń na:
  17. utrzymanie, w szczególności na żywność, odzież, obuwie, środki higieny osobistej oraz opłaty mieszkaniowe,
  18. pokrycie wydatków związanych z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.
  19. Prowadzenie spraw związanych  z organizowaniem szkoleń i doradztwem zawodowym kadr pomocy społecznej.
  20. Prowadzenie spraw związanych z mieszkaniami treningowymi w powiecie, w tym nadzór i koordynacja funkcjonowania mieszkania, prowadzenie postępowań w sprawie wydania decyzji o skierowaniu do korzystania z mieszkania, odpłatności.
  21. Prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie prowadzonych spraw;
  22. Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych, półrocznych sprawozdań i meldunków oraz informacji w zakresie realizowanych zadań;
  23. Przygotowywanie materiałów do corocznego sprawozdania składanego Zarządowi i Radzie Powiatu;
  24. Prowadzenie postępowań w sprawie realizacji zadań zleconych;
  25. Współpraca ze środowiskiem lokalnym ,jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej, instytucjami administracji państwowej i samorządowej, sądami i ich organami pomocniczymi, organizacjami pozarządowymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, a także Kościołami i związkami wyznaniowymi w zakresie prowadzonych spraw;
  26. Obsługa administracyjna interesantów ( udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach osobom objętych wsparciem w ramach realizowanych zadań, , kierowanie do odpowiednich instytucji, doradztwo);
  27. Prowadzenie dokumentacji, rejestrów i metryk spraw w zakresie prowadzonych spraw;
  28. Realizacja programów, w tym współfinansowanych ze środków unijnych w zakresie pomocy społecznej i pieczy zastępczej;
  29. Wykonywanie innych czynności nie objętych zakresem obowiązków związanych z zajmowanym stanowiskiem, a związanych z funkcjonowaniem Centrum na polecenie Dyrektora.

IX. Zakres odpowiedzialności:

  1. z tytułu powierzonych obowiązków służbowych,
  2. z tytułu przestrzegania przepisów prawa pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zasad ochrony przeciw pożarowej, przepisów o ochronie danych osobowych, postanowień regulaminu organizacyjnego,
  3. za powierzone mienie.

X.  Wymagane dokumenty:

1) list motywacyjny,

2) życiorys (CV),

3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa,

zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp. (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

4) kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy) (poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

5) dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności .(poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem),

6) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia

publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni

praw publicznych.

8) oświadczenie o braku pozbawienia władzy rodzicielskiej (obecnie

i w przeszłości) oraz, że władza rodzicielska nie była zawieszona ani ograniczona

(dotyczy osób posiadających dzieci).

9) oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego – w przypadku gdy taki

obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego.

10) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska

11) oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych podanych

dobrowolnie oraz oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną

dotyczącą przetwarzania danych osobowych w Powiatowym Centrum Pomocy

Rodzinie w Oleśnie.

12) kwestionariusz zgodnie z załącznikiem do ogłoszenia.

Dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 r., poz. 1000 ) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).

Oferowane stanowisko nie jest stanowiskiem urzędniczym, w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru i rozstrzygnięcia konkursu przewidziana w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2022 r., poz. 530 późn.zm).

 XI. Dodatkowe informacje:

  • Wymiar czasu pracy – pełny etat, w równoważnym systemie czasu pracy w godzinach urzędowania Centrum;
  • Praca stacjonarna i w terenie;
  • Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie;
  • Miejsce wykonywania pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie, Olesno, ul. M. Konopnickiej 8, pomieszczenie biurowe znajduje się na wysokim parterze budynku;
  • Bariery architektoniczne – (budynek nie jest wyposażony w windę); posiada odpowiednio dostosowaną toaletę dla osób niepełnosprawnych;
  • Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć:
  1. a) oryginały (do wglądu) lub potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów składanych do naboru,
  2. b) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku,
  3. c) zaświadczenie o niekaralności, uzyskane z Ministerstwa Sprawiedliwości.

Niedostarczenie ww. dokumentów będzie skutkowało nie zawarciem umowy o pracę.

Wymagane dokumenty aplikacyjne winny być własnoręcznie podpisane przez kandydata i złożone osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie lub doręczone listownie w terminie do dnia 05.05.2025 r. do godz. 13:00, pod adres:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. M. Konopnickiej 8, 46-300 Olesno

w zaklejonej kopercie z dopiskiem:

„Rekrutacja na stanowisko Pracownika socjalnego – umowa na zastępstwo”

Aplikacje, nie spełniające wymogów formalnych oraz oferty, które wpłyną po określonym w ogłoszeniu terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do jednostki). Otwarcie ofert nastąpi w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w dniu 06.05.2025 r. o godzinie 13:30. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 34 350 5125. Kandydaci spełniających wymagania formalne, o terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowani telefonicznie. Informacja o wyniku naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej PCPR (www.pcprolesno.pl.).

 Załącznik do pobrania: kwestionariusz, zgoda i klauzula RODO dla kandydata.

 

Olesno, dnia 17.04.2025 r.

dyrektor

Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie

Elżbieta Hadaś

 

Pliki do pobrania