Plan Działania na Rzecz Poprawy Zapewniania Dostępności Osobom ze Szczególnymi Potrzebami w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie na lata 2024-2025
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność informacyjno – komunikacyjna |
||||
Lp. |
Zakres zadania |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 426, 568 i 875). |
Koordynator ds. dostępności |
1.Umożliwienie wstępu do budynku osobie wraz z psem asystującym;
2.Montaż tablicy informacyjnej o możliwości wstępu osoby wraz z psem asystującym;
3.Przeszkolenie pracowników w obsłudze osoby z psem asystującym. |
Do końca 2024 r. |
2. |
Wdrożenie procedury ewakuacyjnej uwzględniającej osoby |
Koordynator ds. dostępności, Inspektor BHP |
Szkolenia dla pracowników |
Do końca 2024r. |
Dostępność cyfrowa stron internetowych |
||||
Lp. |
Zakres zadania |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Aktualizacja serwisu internetowego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie |
Koordynator ds. dostępności, pracownik obsługujący strony www |
1. Aktualizacja informacji zamieszczanych w serwisie;
2. Publikowanie informacji według wymogów WCAG;
3. Aktualizacja Deklaracji dostępności na stronie www Centrum;
4. Udostępnienie na stronie www „ Planu Działania na Rzecz Poprawy Zapewniania Dostępności Osobom ze Szczególnymi Potrzebami w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie na lata 2024-2025” |
Na bieżąco
Do 31.03.2024r.
Do 31.01.2024r.
|
2. |
Dostosowanie dokumentów elektronicznych do wymagań ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U.poz.848). |
Koordynator ds. dostępności, pracownik obsługujący strony www |
Dostosowanie na bieżąco dokumentów elektronicznych przez pracownika obsługującego strony www
|
Na bieżąco |
Pozostałe działania prowadzone w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie |
||||
Lp. |
Zakres zadania |
Realizujący zadania |
Sposób realizacji |
Terminy |
1. |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
|
Koordynator ds. dostępności |
1.Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz zatwierdzenie planu przez Dyrektora PCPR
2. Umieszczenie planu na stronie internetowej jednostki.
|
Do 31.01. 2024 |
2. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Oleśnie w zakresie dostępności: − architektonicznej, − informacyjno-komunikacyjnej, − cyfrowej. |
|
1.Udostępnienie informacji adresowych oraz kontaktowych na stronie internetowej Centrum.
2. Monitorowanie informacji |
Na bieżąco |
3. |
Dokonanie analizy |
Koordynator ds. dostępności |
1.Podanie do publicznej wiadomości na stronie www informacji ze wskazaniem dostępu alternatywnego np.: wskazanie wsparcia wyznaczonej osoby
2.Konsultacje z pracownikami jednostki |
Na bieżąco |
4. |
Monitorowanie działań podjętych na rzecz poprawy dostępności |
Koordynator ds. dostępności |
Ocena stanu realizacji przyjętych zamierzeń, analiza potrzeb oraz wpływających uwag dot. dostępności |
Realizacja |